Září 2010

Amitié neboli přátelství

30. září 2010 v 6:59 | Jana |  Home made
Předlohu nejen k této krásné výšivce najdete u Hortenzie.
Děkuji Evi :o)

amitié

amitié2

Dýně

28. září 2010 v 20:20 | Jana |  My sweet home
dýně

Jana

Nedělní pečení aneb dvě superrychlovky

27. září 2010 v 15:29 | Jana |  Vůně z kuchyně
Včera bylo škaredě, a tak jsem měla čas na pečení. Udělala jsem buchtu a bábovku, které mají společné to, že všechny suroviny prostě nahážete do mísy, zamícháte, vylijete na plech či do formy a dáte do trouby. Za 15 minut máte hotovo :o)

pečení

Bábovka podle mojí budoucí tchýně :o):

Suroviny: 40 dkg polohrubé mouky, 30 dkg cukru krupice, 2 dcl mléka, 2 dcl oleje, 2 vejce, 1 prášek do pečiva, kakao
Postup: Vše smícháme, minimálně do poloviny těsta nasypeme kakao, pečeme na 180 stupňů asi 45 minut
Bábovka je krásně vláčná, vůbec vysušená!

Rychlá buchta s ovocem:

Suroviny: 20 dkg polohrubé mouky, 14 dkg cukru krupice, 14 dkg oleje, 2 vejce, 1/4 litru mléka, 1 prášek do pečiva, ovoce
Postup: Opět vše smícháme v míse a nalijeme na plech. Posypeme ovocem (doporučuji kyselejší - rybíz, angrešt...) a pečeme na cca 170 stupňů do zlatavého zhnědnutí.

Nechte si chutnat!

Brněnská přehrada trochu jinak

25. září 2010 v 21:55 | Jana |  Cestování, příroda
Přehrada bývá častým cílem našich víkendových procházek. Ty bývají příjemné za každého ročního období. V létě se můžete osvěžit ve vodě, v zimě bývá přehrada zamrzlá, takže se dá přecházet z jednoho břehu na druhý a můžete se ohřát u stánků s občerstvením, které jsou postavené na ledě. No a na jaře nebo teď na podzim jsou procházky nejpříjemnější, protože je prostě tak akorát.
Dříve zde byl veliký problém s čistotou vody a se sinicemi, ale po loňském zásahu vodohospodářů je voda čistá a průzračná i teď, po horkém létě.
V této reportáži bych vám ale chtěla ukázat jinou stránku přehrady, a sice tu "architektonickou". Na plážích je totiž spousta dřevěných soch a houpaček a prolízet pro děti. Toto je výběr z těch, co se mi líbily nejvíce:

přehrada
Sirka a Jazz jako modelka

Vyřezávaná

Mimozemšťani???

přehrada
Chlapeček na koni se něčemu hóóódně diví :o)

přehradaMoc se mi líbily tyhle houpačky a vláček pro děti

Aromaterapeutická mýdélka

25. září 2010 v 10:00 | Jana |  Home made
Včera jsem konečně vyzkoušela silikonové formičky mořských živočichů. Použila jsem je na výrobu aromaterapeutických eukalyptových mýdel. Tentokrát nejsou určena na přímé použití (i když přidaný olej může být používán i na pokožku) ale do sprchového koutu. Horkou vodou se silice uvolňují a osvěžují vzduch. Jak jsem se dočetla, eukalyptus je jeden z nejúčinnějších při všech dýchacích obtížích, napomáhá hojení ran, podporuje koncentraci, má příznivé účinky na migrénu, čistí vzduch a patří k základním esencím v aromaterapii.
Navíc ve sprchovém koutě vypadají mydýlka, myslím, moc hezky.

mýdlo

Podzim

23. září 2010 v 20:26 | Jana |  Jen tak...
Tak tu máme zase podzim, moje oblíbené roční období. Zvlášť ten brzký, kdy je ještě teplo a všechno se začíná zabarvovat do podzimních tónů. Třeba jako dnes, i když teploty připomínaly spíše červenec, než konec září. Mě bylo horko i v tričku a Jazzin si při zpáteční cestě z procházky třikrát demonstrativně lehl ve stínu na zem, že v tom horku prostě chodit nebude :o)

výšivka

Chtěla jsem nachystat nějaké nové podzimní aranžná nebo nafotit alespoň pár fotek ale máme v rodině maroda, a tak jsem v nemocnici častěji, než bych ráda. Proto toho moc nestíhám a po večerech se vracím k výšivce, kterou jsem začala už před odjezdem na dovolenou. A tak vám ukážu alespoň tu. Původně jsem z ní chtěla udělat srdéčko na zavěšení ale je nějak větší, než jsem čekala :o) a tak z ní bude asi pytlík na nějaké nezbytnosti.

Vánoční vyšívání...

20. září 2010 v 19:33 | Jana
... aneb malý typ pro ty, kterým učaroval křížkový steh

Minulý týden jsem na novinovém stánku objevila časopis DIANA plný krásných předloh na Vánoční výšivky. Pravděpodobně je to časopis známý, ale třeba to bude malá inspirace alespoň pro některé z vás.

Diana

Večery se začínají prodlužovat a pro mě je vyšívání ideální činnost třeba k televizi. Navíc zabere docela dost času, a tak není na škodu začít s Vánočním vyšíváním už teď, na podzim.
Tady je malá ukázka předloh:

Cesta na Svatou horu

19. září 2010 v 18:22 | Jana |  Cestování, příroda
Využili jsme krásného slunečného víkendu a vyjeli na naši chatu na Vysočinu. Bylo sice už trochu chladno, ale dvanáctikilometrová tůra a sluníčko nás přeci jen zahřálo.

svatá

Svatá hora - cíl naší cesty.
"Pojmenování Svatá pochází s největší pravděpodobností z dob Cyrilometodějských misií. Snad právě odtud ponejpr v našem kraji zaznělo slovo Boží z úst věrozvěstů, nebo jejich učedníků".

Z výletu jsme si donesli také pár úlovků :o)

svatá

Na podzimní vlně

15. září 2010 v 19:41 | Jana |  Home made
Přestože bydlíme téměř v centru Brna, i zde se najdou místa, která ještě nejsou zastavěna městskou výstavbou. Jedno takové máme kousek za domem a roste na něm snad stovka šípkových keřů. Našlo se tam i pár šišek a tak vznikl tento šípkovo-šiškový, už opravdu podzimní, věneček.

šípky

Babí léto u nás doma

12. září 2010 v 17:26 | Jana |  My sweet home

I když byl tento víkend krásný, teplý a slunečný, už jde poznat, že se blíží podzim. Listí začíná pomalu opadávat a sluníčko už nemá takovou sílu. Toto období mám moc ráda. Je ideální na dlouhé procházky a výlety. A že jsme si jich také tentokrát užili...!
K tomuto období neodmyslitelně patří dýně. Bohužel jen kupované, tak jsem zvědavá, jak dlouho mi vydrží. K tomu růžový vřes, pár oříšků a svítící lucerna, a babě-letní aranžmá je hotové.

Pohodový pracovní týden!

Vzpomínka na sluníčko

10. září 2010 v 18:56 | Jana |  Cestování, příroda
... konkrétně na to středomořské

Letošní dovolená nebyla žádná velká exotika. Po několika letech jsme navštívili Chorvatsko a to jeden ze severnějších ostrovů - Rab. Protože Chorvatsko většina z vás jistě dobře zná, vybrala jsem jen pár fotek.

Hlavní město Rab:
Rab

Delfíny jsme potkali při cestě lodí z ostrova Goli:

Další mořská fauna:

R

Západ slunce pohledem z nejvyššího bodu ostrova:
Rab

Místní ovečka:

Na výletě lodí podél ostrova:

Štafetová hra aneb 10 věcí, které mám ráda

9. září 2010 v 15:28 | Jana |  Hry a ocenění
Po návratu z dovolené na mě čekalo milé překvapení v podobě štafetového kolíku od Věrky do mojí první blogové hry.

Pravidla jsou následující:

6. ruční práce, dekorování a focení
8. dobrá knížka a film
9. nákupy
10. zeleninové saláty na všechny způsoby :o)

Asi bych mohla pokračovat ještě hodiny a hodiny, ale toto byly první věci, které mě napadly.

A tímto zapojuji do hry tyto osůbky:

Ostatní, které jsem chtěla do hry zapojit už zapojeni jsou, takže předávám štafetový kolík jen těmto 7 lidem.